10 March 2010

1 MAC 2010 SERIBU KENANGAN


1 Mac datang berkunjung lagi..Alhamdulillah setahun dah berlalu semenjak 1 mac 2010.
Puji syukur yg tidak terhingga ku panjatkan kepada Allah yg Maha Rahim dan Maha Rahman.
Usia yg sudah mnginjak hampir separuh abad.. bila muhasabah balik, rasa cemas, takut,bimbang berbagai perasaan berbaur menjadi satu.Setelah puluhan tahun Allah titipkan umur ini sudahkah aku menjadi seorang hamba Allah yang patuh dan taat, menjadikan DIA Ghayah dalam kehidupan .RedhaNya menjadi dambaan dan menata kehidupan mengikut qudwah indah dan hasanah dr Rasulullah saw tercinta ..Mudahkan aku Ya Rabb menelusuri sisa2 umur ya Engkau berikan dengan penuh pengabdian seorang hamba.

Tahun ini seperti biasa, mesti dia yg juara ,putri kesayangan yg kkdg keluar sifat kemanjaannya..wish me happy birthday n doa. Ahmad dr Yaman tidak ketinggalan.Tapi ada yg lawak ada yg nk bagi hadiah pop ice perisa kek harijadi.. mana nk carik. dah suruh kita yg beli..isk2 kreatif betul nk perkena orang..x pe lah yg penting semua orang bahagia...

Bila buka bahagian edit post blog terjumpa ada entri yg pending sejak Mac tahun lalu,sempena hr lahirku jgk..rs nk post je tahun nie sebagai kenangan muga sempat dibaca oleh anak2, anak2 menantu dan cucu2 (beranganlah plk)

Belated post....
Hari ini dah 10 hari Hari Ulang Tahunku berlalu, br berkesempatan mencatat sedikit Coretan . Ulang Tahunku tahun ini terasa lebih meriah diraikan,bukan kerana Pesta Ulangtahun atau Acara Potong kek (memang x pernah buatpun..hehe) tapi kerana begitu banyak kiriman ucapan dan doa dan tidak kurang juga yg kirim "kek2 palsu"…..hehe .dari sahabat2,anak2 didik,madu', sanak sedara dan keluarga tercinta. terasa begitu indah dan manisnya ukhuwah fillah....
Anak-anakku masing-masing dengan cara tersendiri mengungkapkan doa dan ucapan mereka. Yang pertama sekali wish slps my hubby puteri tunggalku Sarah, tepat tengah malam 01 Mac ada bunyi message signal tgk2 dia hantar ucapan ulangtahun dan doa dipanjatkan dari tanah seberang. Esoknya putera sulungku Mohammad wish dalam facebook. Pagi2 dapat jg sms dr si bungsu,Afiif walaupun duduk asrama berusaha jugak pinjam hp senior nk hantar ucapan dn doa. Tengahari dpt call dr puteraku yg kedua, Ahmad, “Happy Birthday ma” katanya dengan iringan bunyi minyak yg tgh mengalir, rupanya tengah monitor juruteknik isi minyak heli. Sehari berlalu, mana Kautsar ni tak wish lagi? Tak ingat ke dia?eh tau2 bila dia sampai 4 hb ari tu dia bagi sekeping kad yg mungil “Happy Belated birthday” dan secebis bingkisan. isi bingkisan itu ku abadikan di sini buat tatapan dan kenangan kami

Bingkisan dari Kautsar

“Tidak ada hadiah yg mampu aya berikan melainkan kasih sayang aya pada mama,walau aya tahu, kasih sayang ini tidak mampu menandingi kasih sayang mama kat aya . Tiada ucapan dan kata-kata yang lebih bernilai melainkan doa tulus dari hati untuk mama,wlupun aya tahu tidak mampu kadang2 menyamai mama yang tidak pernah putus-putus mendoakan aya,tidak pernah jemu dan serik mendoa dan menasihatkan aya.Apapun ma,terima kasih atas segalanya,atas semua yg mama bg kat aya dr kecik sampai besar, tidak jemu melayan kerenah aya,jaga makan minum,pakaian,kesihatan,pendidikan dsb.Terima kasih kerana menjadi ibu yang terbaik buat aya.Ma,aya minta maaf atas segala kesalahan,kekhilafan aya kat mama.mamapun tahu aya ni byk kesalahan aya buat kat mama.Keampunan mama penting untuk mendapat langkah awa ke syurga bersama keluarga nanti.

Redhailah kehidupan anak mama ni,muga dapat juga aya redha Allah,kerana redha Allah itu pada redha mama dan baba.Aya mintak maaf lg byk2 klu kdg2 suka komlen jak,malas tolong mama,selalu sgt minta duit kat mama dan selalu merisaukan mama. Aya tahu mama harapkan kejayaan daripada aya,jadi aya minta maaf kalau kadang2 x sampai hajat mama.Aya akan cuba sedaya upaya belaja sungguh2 untuk kejayaan dunia dan akhirat.

Akhir sekali ma, aya harapkan sangat doa daripada mama untuk aya,spm yang akan keluar x lama lg dan doakan kebahagian aya dalam hidup ni ma.Tanpa doa mama sapalah aya ni.Doakan juga supaya aya dapat jodoh dan isteri yang sholehah,commit dengan dakwah dan tarbiyah dan baik serta cantik(tambahan).Ok itu jaklah yg mampu aya coretkan di sini.minta maaf kalau ada yg terkasar bahasa."

Akhirnya trm kaseh yg tersgt..kpd semua yg mendoakan dan ingatan.. smg sisa umur yg msh tersisa ini dapat di wakafkan untuk menjadi seorg hamba yg muslimah dan muharikah.

No comments:

Post a Comment